måndag 20 december 2010

vantar i mängder och längder....en uppdatering

Ja, de har ju blivit väldigt populära måste jag säga. Jag tror att jag varit liiiiiite för billig men det får väl vara så det här året. :-) Det är många moment så det tar lite tid att göra. Först klipper jag till vanten, ganska stor, tovar på motivet, syr ihop, tovar upp längden, krymper i maskinen och ser till att forma vanten direkt från tvättmaskinen. Så vansinnigt spännande varje gång att se hur det blir.
Här kommer några uppdateringar av produktionen:

Vantarna med dalahästar på är specialbeställda - men det går ju att göra flera. :-)

5 kommentarer:

  1. Vem tittar på mina vantar? :-) skriv gärna en kommentar här

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad fina de är, och de är mina! Ja snart i alla fall, när jag betalt dem! :D
    Fast det är min mamma som är dalkulla som ska få dem när hon fyller år :)

    SvaraRadera
  3. Aha! Vad kul att du gillar dom. Du tycker inte de ser ut som små grisar då? ;-) /Lena

    SvaraRadera
  4. Näe, fast grisar är ju jättegulliga de å, synd att de inte täljs längre....de gick väl inte åt, hade vart kul å göra ett grissmycke ;)

    SvaraRadera
  5. Har du hunnit med mina? Annars är jag intresserad av de svartgrå med gula och röda blommor.

    SvaraRadera